La importància dels colors

chicodeojosazules

Chico de ojos azules
Joanne Harris
Duomo, 2011

 

Aquesta és la història de B. B., un home de quaranta anys que viu amb la seva mare viuda, la qual va assignar a cadascun dels seus fills un color: negre és agressiu, marró és tímid i blau, el petit, és un assassí. B. B. somia amb matar la seva mare i es desfoga publicant petits relats en un blog on té tots els seus amics i amigues virtuals, i on vol també explicar la història de la seva família.

 

Escrit per: Laura López


La importància dels colors en la novel·la és essencial, ja que amb aquesta assignació de colors els tres germans es construeixen les seves personalitats i es marquen i s’influencien les seves vides. També hi cobra molta importància la sinestèsia, que és la interacció de diverses sensacions de diferents sentits, de manera que les persones que la tenen poden percebre olors en escoltar música i assaborir-los.


L’originalitat d’aquest llibre és la seva estructura en forma d’entrades d’un blog, que el protagonista utilitza com a diari en la seva pàgina web badguysrock. El blog es divideix entre les entrades públiques, on B. B. exposa relats en els quals es revela com un assassí, i les privades, en les quals escriu la versió real de la seva vida i explica el seu passat familiar. La banda sonora del llibre també hi cobra importància, de manera que les cançons estan presents durant tota la trama, com també els estats d’ànim, que acompanyen cada entrada del blog, i que condicionen el contingut i situen el lector sobre el que llegirà a continuació.


L’autora ha comparat aquesta novel·la amb un cub de Rubik. La comparació és encertada, ja que la història es presenta com una endevinalla i la trama gira diverses vegades fins arribar a un final inquietant. La comparació amb el cub de Rubik també és un encert quant als colors, i perquè la història té moltes cares oposades que es barregen entre elles.


El llibre s’enfonsa en el ciberespai per descobrir i explorar les actituds i les accions de les persones que en fan ús i que s’amaguen darrere una identitat virtual, on semblen més còmodes per expressar els seus sentiments i les seves idees.

 

L’autora deixa l’estructura epistolar tradicional i s’endinsa en la comunicació més purament online moderna per mostrar una història plena de mitges veritats que van desvetllant els fets que fan girar la història.

 

 

 

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Comparteix amb nosaltres

Fundació Joia

logo fundacio joia

Dades contacte

Joia Magazine
c/ Bac de Roda, 149
08018 Barcelona
T. 93 834 49 40
Per a qualsevol dubte o suggeriment: comunicacio@fundaciojoia.org

Avís Legal i Política de Privacitat

Segueix-nos a les xarxes socials

Subscriure novetats

FILTRE ANTI-SPAM suma 3+1
Nom
Mail