Mestra i líder

Escrit per: Laura López

 

Martha Marcy May Marlene és l’òpera prima del director Sean Durkin, en la qual es descriu la vida quotidiana d’una granja ocupada per una secta neohippie. De seguida es veu la fugida d’una noia de la granja a través del bosc i la trucada que fa a la seva germana (Sarah Paulson) perquè vingui a ajudar-la.

 

martha marcymay marlene


A partir d’aquí, la pel•lícula s’estructura en dos temps alterns: el present, amb la protagonista vivint a casa de la seva germana i el seu cunyat, i el passat a la secta, on l’aparent vida en harmonia amb la natura es torna cruel i depravada conforme passa el temps.
Després de ser rescatada, Martha (Elizabeth Olsen) no té clar qui és ni el que vol fer. La vida de Marcy May ha sigut molt traumàtica els últims dos anys i ara Martha es veu fora de lloc en una societat capitalista que no entén. En la bombolla en la qual ha estat els últims mesos l’han fet creure en l’amor lliure, inclosa la violació perpetrada pel líder (John Hawkes) per la qual han de passar totes les candidates per entrar en el grup, i en l’amor per la natura. També en l’amor propi que utilitza el capitost per guanyar-se els integrants, que es creuen superiors pel fet d’estar en el grup: «Sóc una mestra i una líder», es diu Marcy May a si mateixa.
Martha trasllada aquesta actitud a la llar de la seva germana, cosa que fa inviable la vida amb ella quan pateix constants atacs d’histèria i de pànic en pensar que la seva anterior «família» ve a buscar-la.

 

martha-marcy

 

La pel•lícula presenta quatre punts clau: primer, el retrat ferotge que es fa de la secta; segon, el perfil de la fugitiva, convertida en una persona confusa i fugissera després del seu pas per la secta; tercer, l’efecte que crea Martha en entrar de nou en la vida de la seva germana; i quart, l’ambigu final.

 

martha-marcy-may-marlene


La interpretació d’Olsen és el que marca el ritme en aquesta pel•lícula, i els plans aconseguits per Durkin mostren objectivitat perquè l’espectador jutgi el que està passant. El final queda igual o més objectiu que la resta de la cinta, ja que deixa oberta la finestra perquè siguin els espectadors els qui imaginin el que passa. Un primer film de Durkin més que bo i una Elizabeth Olsen que demostra que no té res a veure cinematogràficament amb les seves germanes.

 

Títol: Martha Marcy May Marlene
Director: Sean Durkin
Any d’estrena: 2011

 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar

Comparteix amb nosaltres

Fundació Joia

logo fundacio joia

Dades contacte

Joia Magazine
c/ Bac de Roda, 149
08018 Barcelona
T. 93 834 49 40
Per a qualsevol dubte o suggeriment: comunicacio@fundaciojoia.org

Avís Legal i Política de Privacitat

Segueix-nos a les xarxes socials

Subscriure novetats

FILTRE ANTI-SPAM suma 3+1
Nom
Mail